torsdag 28 mars 2013

En liten rapport från senaste TeachMeet i Falkenberg.




Det var ett välbesökt och händelserikt TeachMeet igår. IT-utvecklarna var på plats och tekniken fungerade perfekt. Min 8-årige son Fatmir följde mig via TeachMeets bloggsida som använde Google Hangouts som videosändnings plattform. Jag fick lära mig en hel del nya digitala verktyg som mina kollegor använt och testat i sin undervisning.
  Vad sägs om verktyg som Infographics, Bomb Sight, Creative Commons?  Twitter i undervisningen?  Eller VoiceThread, Jing & Edmodo.
 Och sist men inte minst de verktyg som jag själv använt för att producera videolektioner: Screen-O-Matic & DC-simulatorOch vi måste komma ihåg att det finns mycket mer där ute på nätet och det som är bra är att vi får dessa verktyg utan någon som helst kostnad – dvs helt gratis.  Här nedan finns det ett videoklipp som innehåller en guide i hur man använder Screen-O-Matic och DC-simulator i kursen Ellära. 



Själva TeachMeet inspelningen kan man hitta genom att klicka på: http://itfbg.blogspot.se/2011/12/live-fran-teachmeet-falkenberg.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar